Wissenschaftliche Mitarbeiter

M. Sc. Steffen Hemer

Telefon: 0631 205-2805
Raum: 48-352
Mail: s_hemerinformatik.uni-klde

Vita

Steffen Hemer studierte von 2006 bis 2015 angewandte Informatik an der TU Kaiserslautern. Bereits seit 2008 betreut er die Schüleraktivitäten des Lehrstuhls Robotersysteme und verfasste dadurch inspiriert 2011 seine Bachelorarbeit mit dem Thema "Entwicklung einer LeJOS-Simulation für LEGO MINDSTORMS NXT-Roboter". Er beendete sein Masterstudium mit seiner Arbeit zur Trajektorienplanung für typische Baggeraufgaben. Seit 2015 ist er als Stipendiat am Lehrstuhl Robotersysteme tätig und beschäftigt sich weiter mit der Automatisierung eines Baggerlader.

Veröffentlichungen

2018

Thorsten Ropertz, Patrick Wolf, Karsten Berns
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Behavior-Based Low-Level Control for (semi-) Autonomous Vehicles in Rough Terrain
Proceedings of ISR 2018: 50th International Symposium on Robotics, VDE VERLAG GMBH, pp. 386--393, 2018, June 20--21, Munich, Germany, ISBN: 978-3-8007-4699-6
Karsten Berns, Patrick Wolf, Peter Decker
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Auf dem Weg zur autonomen Straßenfertigung. Kooperation und Kommunikation von vollauto­matisierten Nutzfahrzeugen in der Baustelle von morgen am Beispiel von BOMAG Tandemwalzen.
in CVC News, vol. 1, pp. 12--15, 2018, Juni
Patrick Wolf, Thorsten Ropertz, Moritz Oswald, Karsten Berns
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Local Behavior-Based Navigation in Rough Off-Road Scenarios based on Vehicle Kinematics
2018 IEEE International Conference on Robotics and Automation (ICRA), pp. 719--724, 2018, May 21--25, Brisbane, Australia
Thorsten Ropertz, Patrick Wolf, Karsten Berns, Jochen Hirth, Peter Decker
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Cooperation and Communication of Autonomous Tandem Rollers in Street Construction Scenarios
Commercial Vehicle Technology 2018. Proceedings of the 5th Commercial Vehicle Technology Symposium -- CVT 2018, Springer Vieweg, pp. 25--36, Commercial Vehicle Alliance Kaiserslautern (CVA), 2018, March 13--15, Kaiserslautern, Germany, ISBN 978-3-658-21299-5, DOI 10.1007/978-3-658-21300-8
Patrick Wolf, Thorsten Ropertz, Karsten Berns, Martin Thul, Peter Wetzel, Achim Vogt
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Behavior-Based Control for Safe and Robust Navigation of an Unimog in Off-Road Environments
Commercial Vehicle Technology 2018. Proceedings of the 5th Commercial Vehicle Technology Symposium -- CVT 2018, Springer Vieweg, pp. 63--76, Commercial Vehicle Alliance Kaiserslautern (CVA), 2018, March 13--15, Kaiserslautern, Germany, ISBN 978-3-658-21299-5, DOI 10.1007/978-3-658-21300-8
Sebastian Müller, Patrick Wolf, Karsten Berns, Peter Liggesmeyer
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Combining Behavior-Based and Contract-Based Control Architectures for Behavior Optimization of Networked Autonomous Vehicles in Unstructured Environments
Commercial Vehicle Technology 2018. Proceedings of the 5th Commercial Vehicle Technology Symposium -- CVT 2018, Springer Vieweg, pp. 324--335, Commercial Vehicle Alliance Kaiserslautern (CVA), 2018, March 13--15, Kaiserslautern, Germany, ISBN 978-3-658-21299-5, DOI 10.1007/978-3-658-21300-8

2017

Karsten Berns, Patrick Wolf
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Autonomie in unwegsamem Gelände. Aktuelle Zwischenergebnisse des CVC-Leitprojekts zum autonomen Fahrbetrieb von Nutzfahrzeugen im Off-Road Bereich
in CVC News, vol. 2, pp. 8--11, 2017, September
Thorsten Ropertz, Patrick Wolf, Karsten Berns
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Quality-Based Behavior-Based Control for Autonomous Robots in Rough Environments
Proceedings of the 14th International Conference on Informatics in Control, Automation and Robotics (ICINCO 2017), SCITEPRESS -- Science and Technology Publications, Lda, vol. 1, pp. 513--524, INSTICC, 2017, July 26--28, Madrid, Spain, ISBN: 978-989-758-263-9; DOI: 10.5220/0006481405130524

2016

Patrick Vatter
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Structured Design of Quality-Sensitive Behavior-Based Perception Systems
Master's Thesis, Robotics Research Lab, University of Kaiserslautern, 2016, April 29, unpublished, supervised by Thorsten Ropertz

2014

Patrick Vatter
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Point Cloud Collection and Analysis
2014, September 30, Project Report, Robotics Research Lab, University of Kaiserslautern, unpublished, supervised by Gregor Zolynski

2013

Patrick Vatter
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Versatile and Efficient Point Cloud Splitting
Bachelor's Thesis, Robotics Research Lab, University of Kaiserslautern, 2013, December 1, Kaiserslautern, Germany, unpublished, supervised by Gregor Zolynski