Vita
Patrick Wolf studierte an der TU Kaiserslautern angewandte Informatik mit dem Schwerpunkt eingebettete Systeme und Robotik. Derzeit ist er wissenschaftlicher Mitarbeiter sowie Doktorand am Lehrstuhl für Robotersysteme und beschäftigt sich mit biologisch motivierten Perzeptionsansätzen für autonome Fahrzeuge. Er ist ein Entwickler der verhaltensbasierten Steuerung iB2C sowie des REACTiON Frameworks für zuverlässige Navigation von autonomen Fahrzeugen in unstrukturierten Umgebungen. Weiterhin arbeitet er an der Anbindung der Unreal Engine 4 als Simulationssoftware in die Robotersteuerungsmiddleware FINROC. Er testet seine Forschungsarbeiten mit verschiedenen autonomen Fahrzeugen wie den Tandemwalzen BW154 & BW174, dem autonomen Unimog U5023, sowie den Off-Road Plattformen GatorX855D und RAVON.
Veröffentlichungen
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- Advanced Scene Aware Navigation for the Heavy Duty Off-Road Vehicle Unimog.
Proceedings of the 9th International Conference on Advanced Concepts in Mechanical Engineering (ACME2020), (2020) - Autonome Off-Road Navigation von Nutzfahrzeugen. Erfahrungsbericht und Testergebnisse des CVC-Leitprojekts zum autonomen Fahrbetrieb von Nutzfahrzeugen im Off-Road-Bereich.
CVC News, Vol. 1, S. 4 - 10. (2020) - Autonomous Off-Road Navigation using Near-Feature-Based World Knowledge Incorporation on the Example of Forest Path Detection.
Preprint submitted to Robotics and Autonomous Systems, (2020) - Behavior-Based Obstacle Detection in Off-Road Environments Considering Data Quality.
Informatics in Control, Automation and Robotics , Vol. 495, S. 786 - 809. (2020) - Evolution of robotic simulators. Using UE 4 to enable real-world quality testing of complex autonomous robots in unstructured environments.
Proceedings of the 10th International Conference on Simulation and Modeling Methodologies, Technologies and Applications (SIMULTECH 2020), S. 271 - 278. (2020) - Extending Skills of Autonomous Off-Road Robots on the Example of Behavior-Based Edge Compaction in a Road Construction Scenario.
Commercial Vehicle Technology 2020. Proceedings of the 6th Commercial Vehicle Technology Symposium – CVT 2020, (2020) - Towards High-Quality Road Construction. Using Autonomous Tandem Rollers for Asphalt Compaction Optimization.
Proceedings of the 37th International Symposium on Automation and Robotics in Construction (ISARC), S. 90 - 97. (2020) - Combining Onthologies and Behavior-Based Control for Aware Navigation in Challenging Off-Road Environments.
Proceedings of the 16th International Conference on Informatics in Control, Automation and Robotics (ICINCO 2019), S. 135 - 146. (2019) - Distributed Coordination and Task Assignment of Autonomous Tandem Rollers in Road Construction Scenarios.
36th International Symposium on Automation and Robotics in Construction (ISARC 2019), S. 953 - 960. (2019) - White Paper. High Quality Road Construction using 5G-AMMCOA. Autonomous Mobile Machine Communication for Off-Road Applications.
, S. 1 - 7. (2019) - Auf dem Weg zur autonomen Straßenfertigung. Kooperation und Kommunikation von vollautoÂmatisierten Nutzfahrzeugen in der Baustelle von morgen am Beispiel von BOMAG Tandemwalzen..
CVC News, Vol. 1, S. 12 - 15. (2018) - Behavior-Based Control for Safe and Robust Navigation of an Unimog in Off-Road Environments.
Commercial Vehicle Technology 2018. Proceedings of the 5th Commercial Vehicle Technology Symposium – CVT 2018, S. 63 - 76. (2018) - Behavior-Based Low-Level Control for (semi-) Autonomous Vehicles in Rough Terrain.
Proceedings of ISR 2018, S. 386 - 393. (2018) - Combining Behavior-Based and Contract-Based Control Architectures for Behavior Optimization of Networked Autonomous Vehicles in Unstructured Environments.
Commercial Vehicle Technology 2018. Proceedings of the 5th Commercial Vehicle Technology Symposium – CVT 2018, S. 324 - 335. (2018) - Cooperation and Communication of Autonomous Tandem Rollers in Street Construction Scenarios.
Commercial Vehicle Technology 2018. Proceedings of the 5th Commercial Vehicle Technology Symposium – CVT 2018, S. 25 - 36. (2018) - Local Behavior-Based Navigation in Rough Off-Road Scenarios based on Vehicle Kinematics.
2018 IEEE International Conference on Robotics and Automation (ICRA), S. 719 - 724. (2018) - Autonomie in unwegsamem Gelände. Aktuelle Zwischenergebnisse des CVC-Leitprojekts zum autonomen Fahrbetrieb von Nutzfahrzeugen im Off-Road Bereich.
CVC News, Vol. 2, S. 8 - 11. (2017) - Quality-Based Behavior-Based Control for Autonomous Robots in Rough Environments.
Proceedings of the 14th International Conference on Informatics in Control, Automation and Robotics (ICINCO 2017), Vol. 1, S. 513 - 524. (2017) - Structured Design of Quality-Sensitive Behavior-Based Perception Systems.
(2016) - Point Cloud Collection and Analysis.
(2014) - Versatile and Efficient Point Cloud Splitting.
(2013)